Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Moja Komenda” - kontakt z Policją jeszcze nigdy nie był tak prosty!

Priorytetem działań Policji jest wzmocnienie współpracy ze społeczeństwem. Doskonałymi do tego narzędziami są zaproponowane przez Policję nowe rozwiązania w postaci programu „Dzielnicowy bliżej nas”, „Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa” oraz aplikacji „Moja Komenda”. Dzielnicowi chcąc promować łatwiejszy kontakt mieszkańców ze stróżami prawa, rozdają w swoich rejonach służbowych ulotki przygotowane przez MSWiA. Zawierają one dane kontaktowe oraz opis policyjnych aplikacji.

Dzielnicowi rozdają w swoich rejonach służbowych ulotki przygotowane przez MSWiA. W każdej z nich zawarte są dane kontaktowego do dzielnicowego, imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Zawiera ona również opis Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa oraz aplikacji „Moja Komenda”. Dzięki tej bezpłatnej aplikacji każdy  może w szybki sposób znaleźć swojego dzielnicowego oraz najbliższą jednostkę Policji. Jest ona bardzo łatwa w obsłudze. Pozwala jednym kliknięciem ustalić kontakt do swojego dzielnicowego. Wystarczy wpisać adres, aby sprawdzić, który policjant odpowiada za dany rewir. Dzielnicowych możemy wyszukać także po ich imieniu i nazwisku. Aby połączyć się z funkcjonariuszem wystarczy jedno kliknięcie. Wyszukiwarka dzielnicowych działa w trybie offline. Użytkownik nie musi mieć dostępu do Internetu, aby odnaleźć swojego dzielnicowego. „Moja Komenda” dostępna jest na telefony z Android i iOS. Usługa jest bezpłatna.

O dzielnicowych zwykło się mówić, że jest to tzw. „policjant pierwszego kontaktu”. Nie bez przyczyny, bowiem stanowią oni ważne ogniwo między Policją i społeczeństwem. Rolą dzielnicowego jest bowiem dbanie o bezpieczeństwo lokalnej społeczności w rejonie, w którym pracuje. Zadania, które podejmuje dzielnicowy są trudne, bowiem on sam na co dzień styka się z różnymi zjawiskami patologicznymi jak przemoc w rodzinie, konflikty sąsiedzkie, żebractwo, alkoholizm, prostytucja, bezrobocie, narkomania, włamania i kradzieże, itp. Jest to praca użyteczna i potrzebna.

Policjanci odwiedzają codziennie podległe im dzielnice i osiedla w miastach, rejony na terenie małych wiosek. Rozmawiają z mieszkańcami, przestrzegają przed zagrożeniami, starają się wysłuchać nurtujących ich problemów i udzielić porad. W swoich rejonach służbowych rozdają mieszkańcom specjalnie przygotowane dla nich ulotki przygotowane przez MSWiA. Stróże prawa rozdawali ulotki w spółdzielniach mieszkaniowych, zawieszali je na tablicach ogłoszeń na klatkach schodowych oraz w gablotach z ogłoszeniami znajdującymi się przy parafiach. Do działań promujących nowe policyjne aplikacje włączyli się także policjanci z innych wydziałów np. z drogówki.

Szerokie kontakty ze społeczeństwem umożliwią pozyskanie informacji na temat obecnych zagrożeń i oczekiwań mieszkańców. Z drugiej zaś strony stanowią źródło cennej wiedzy dla innych pionów policyjnych. Dlatego też misją dzielnicowego jest utrzymanie bliskiego kontaktu z mieszkańcami: po to, by  poznawać otaczające środowisko i grupy społeczne w celu diagnozowania uciążliwych zjawisk i przeciwdziałanie im, a także po to, by wzbudzać zaufanie, nie tylko do siebie, ale i całej Policji.

Praca dzielnicowego to służba wymagająca od funkcjonariusza zarówno przygotowania merytorycznego, jak i umiejętności interpersonalnych: łatwego nawiązywania kontaktów, empatii, wrażliwości na problemy innych, odporności na stres, czy rozwiązywania konfliktów.

Aby być bliżej ludzi, dzielnicowi zostali wyposażeni w kanały komunikacji, jak służbowy telefon komórkowy oraz Internet. Każdy mieszkaniec danego rejonu miasta, czy małej wioski, będzie mógł skorzystać z porady swojego dzielnicowego dzwoniąc do niego lub wysyłając maila.


 

Powrót na górę strony