Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Konsultacje w sprawie posterunku Policji w Lututowie już za nami

W miniony wtorek w Urzędzie Gminy w Lututowie odbyły się konsultacje społeczne na temat odtworzenia posterunku Policji. W spotkaniu udział wzięli policjanci z wieruszowskiej komendy Policji, samorządowcy oraz mieszkańcy gminy Lututów.

10 grudnia 2019 roku od godziny 09:00 w Urzędzie Gminy w Lututowie odbyły się konsultacje społeczne na temat odtworzenia Posterunku Policji w Lututowie.

W spotkaniu udział wzięli : Wójt Gminy Lututów, Pan Marek Pikuła, Przewodniczący Rady Gminy Lututów, Pan Marek Zgadzaj, Radni i Sołtysi gminy Lututów oraz mieszkańcy. Komendę Powiatową Policji w Wieruszowie reprezentowali : Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Wieruszowie, podinsp. Adam Stochniałek, Naczelnik Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego, podinsp. Paweł Moska, Rzecznik Prasowy, asp.szt. Damian Pawlak oraz Referent Zespołu ds. Organizacji Służby i Zarządzania Kryzysowego, sierż. szt. Radosław Walczak.

Spotkanie rozpoczął Wójt gminy Lututów oraz Zastępca Komendanta Powiatowego w Wieruszowie podinsp. Adam Stochniałek, którzy powitali wszystkich obecnych oraz przedstawili tematykę spotkania.

Komendant omówił również działania związane z odtworzeniem Posterunku Policji, który swym zasięgiem miałby objąć gminy Lututów, Galewice i Sokolniki. Podkreślił, że od 1 stycznia 2020 roku Lututów będzie miastem i zasadnym byłoby, aby właśnie w Lututowie odtworzyć posterunek, który został zamknięty w 2012 roku.

Następnie głos zabrał Naczelnik Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego, podinsp. Paweł Moska, który przedstawił analizę stanu bezpieczeństwa w gminie Lututów w latach 2016 – 2018 oraz w pierwszym półroczu 2019 roku. Podinsp. Moska zwrócił uwagę na czas reakcji policjantów na zdarzenia w gminie Lututów, a także przedstawił liczbę odnotowanych przestępstw i wykroczeń.

Podczas spotkania podinsp. Moska przypomniał wszystkim o funkcjonowaniu programu „Dzielnicowy bliżej nas”, związanym z aplikacją „Moja Komenda”, który ma na celu ułatwienie kontaktu społeczeństwa z Policją, zwłaszcza z dzielnicowymi. Przypomniał również o funkcjonowaniu punktu przyjęć interesantów, który dzięki użyczeniu przez Urząd Gminy pomieszczenia, jest czynny w każdy czwartek w godzinach 10:00 – 11:00.

Po likwidacji Posterunków Policji w powiecie wieruszowskim utworzono podobne punkty w każdej gminie powiatu.

Kolejnym punktem konsultacji, było przedstawienie narzędzia Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa. Podinsp. Paweł Moska wspólnie z sierż. szt. Radosławem Walczakiem przy wykorzystaniu prezentacji multimedialnej, omówili cel i zasadę działania KMZB oraz rodzaje zagrożeń, które można zaznaczać na mapie. Ponadto wyświetlono zagrożenia zaznaczone na KMZB od początku jej funkcjonowania ze wskazaniem zagrożeń potwierdzonych oraz wyeliminowanych, głównie w gminie Lututów.

W trakcie konsultacji uczestnicy wypełnili ankietę, w której mogli odpowiedzieć na pytania dotyczące poczucia bezpieczeństwa, kontaktu z dzielnicowym, korzystania z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa a przede wszystkim wyrazić opinię dotyczącą odtworzenia Posterunku Policji w Lututowie.

Podczas spotkania samorządowcy i mieszkańcy poruszali tematy, głównie dotyczące wykroczeń w ruchu drogowym.

Na zakończenie konsultacji głos zabrali Wójt Gminy Lututów, Pan Marek Pikuła oraz Przewodniczący Rady Gminy Lututów, Pan Marek Zgadzaj. Samorządowcy podziękowali za zorganizowanie i udział w konsultacjach społecznych. Uczestnicy spotkania wyrazili nadzieję na zrealizowanie planów Powstania Posterunku Policji w Lututowie.

asp. sztab. Damian Pawlak

  • Policjanci i samorządowcy podczas konsultacji w Urzędzie Gminy w Lututowie
Powrót na górę strony